Hästar jag haft/har del 3.

Precis varit i stallet & ridit Spirit o Prince, mamma tog Malukki & Shadow.
Alla var fina & imorrn blir det träning med Shadow & Malukki, kulkul!
Tävlingar jag har framför mig nu är..
* Södertälje i helgen med Malukki, debutera 130 förhoppningsvis.
* Heby helgen efter med Spirit & Shadow, åker dit & båda får gå en msv.B bara.. Spirit behöver lufta sig lite innan Globen, där allt måste sitta PERFEKT.
* Sen är det då Globen, bäääästaa! För er som inte läst det innan så kommer jag ta med mig Maja Nyman dit & det blir awesome.

Nu vidare till 3e delen av hästar jag haft/har...

Prince född 2001
Jag & mamma satte oss på nattåget ner till Skåne & provred honom.
Vi blev fästa i hans positiva inställning & dessutom är han ju väldigt snygg, hehe..
När jag köpte Prince hade han hoppat en regional LB typ & var väldigt orutinerad..
Vi har tagit det väldigt lugnt med honom, då han inte har utvecklats i kroppen tillräckligt.
Vi kvalade msv.B ändå relativt lätt men vi väntade länge innan vi debuterade msv.B & då kvalade han msv.A på 3 starter. Dock startade vi honom inte pga att han inte ÄR mogen för det.
Prince älskar att hoppa och har aldrig någonsin stannat med mig. Han är känslig i ridningen & lite speciell, men världens gladaste & lydigaste.
Prince är nu till salu.







Lady född 1999
Lady Bitch Lus.
Henne har jag en speciell historia med också.. precis som Bellman.. Men nu tar vi det här kortfattat.
Hur som helst lånade vi först Lady i ett halvår, innan vi köpte henne & när jag provred henne flög jag av.. haha..
Hon stod på bakbenen & sparkade bakut, backade & det fanns INGET som hette framåt.
Lady var aldrig tävlad när jag fick henne, inte ens en licens hade hon.
Började väl med att det gick ganska bra de första starterna.. Vi började ganska högt direkt, LB, LA. Höjd har hon inga problem med & hon hoppar som bara tusan... När hon själv vill...
Det tog ett tag att få henne att hoppa när hon helst ville stå vid utgången & sura..
Sen fick jag kläm på henne & hon började ställa upp för mig & vi kvalade SM på en helg, vann meetingpris och vi har haft massa placeringar efter det.
Från att inte vara startad till att starta SM på ett år, det är bra.. Men det var tufft första tiden, hon var inte lätt då.
Hon är en bestämd dam, som man måste fjäska med, men ändå visa vem som bestämmer.
Hennes specialitet var väl att stå och pipa i boxen så fort man närmade sig & hon älskar att pussas! Hon var även skitfin på backen & skulle LÄTT kunna bli en SM ponny i dressyr, med lite jobb. Finfina gångarter.
Vi sålde henne till Sandra Englund, som senare fick låna Bellman av mig.
Hon är nu såld igen & jag önskar hennes nya ryttare lycka till & hoppas att du får kläm på damen.
Lusens bra sida..






Den värre sidan.. hmm..


Roddys Return (Roddy) född 1993
Det började med att jag red Roddy till försäljning (så vi lärde känna familjen Lindblom).
Men sen köpte vi honom själva istället.
Han är en riktigtriktigt speciell häst på många sätt.. Han hoppar superfint, men är känslig & man måste lägga honom rätt på hindrena. Hoppade honom med placeringar msv.B & startade ett par msv.A men det gick inge vidare..
Han blev jättefin & lugn efter ett år ungefär, men då vi hade lite för mycket hästar så sålde vi honom.. Kan nästan ångra det lite idag, då han verkligen var en riktigt fin ponny & typ irlands bästa i sina yngre dagar..
Roddy har fått en senskada hos sina nya ägare & vi har haft honom här hemma några månader, medan de lånade Prince. Nu har vi bytt tillbaka igen & Roddy ska börja sättas igång, hoppas verkligen att han kommer att komma tillbaka på tävlingsbanorna igen!






Munsboro Shadow 2000
Vi gick länge & dreglade över fina Shadow, när Lovisa ägde henne.
Vi hade sett henne i rätt många år & tänkte att henne skulle vi vilja ha, ponnyn med Det i sprången.
Lovisa bytte in henne mot sin d-ponny hon har nu hos Kamensky & vi åkte dit DIREKT & hängde på låset.
Det har tagit tid för mig att  hitta känslan med Shadow då hon inte alls är lätt. Vi har jobbat väldigtvädligtväldigt mycket med markarbetet under de här 2 åren & hon är nu faktiskt en helt annan häst på backen.
Hoppa har hon ju alltid gjort väldigt  bra, MEN hon har inte gått att rida snabbt på.. Jag har många gånger tänkt att ge upp, då jag inte är ryttaren som gillar att bara nolla & ha sämst tid.. Så sakta men säkert har vi börjat hitta varandra & växlat upp tempot. Nu börjar vi bli farliga på tävlingsbanorna, haha ;)
Shadow var med på Strömsholm, lag- SM 2010 & gick felfritt rakt igenom i alla kvalen där, JA & vi tog SM guld, heja Djursholm! I år tog vi SM brons i laget.
Har kommit 4a i båda Globenkvalen jag startat med henne & hon slutade på totalt 6e plats, då vi valde att inte starta mer än 2 kval eftersom Spirit redan vad klar. Annars hade hon också haft en stor chans till Globen.
Nästa år ska vi satsa på att få till det i msv.A & bara ha kul, för det är det vi har kämpat för nu.
Kan det bli bättre, svart, snygg & grym!

















/Matilda

Kommentarer
Postat av: michelle

Shadow ärså himla fin!



Jag är kär! <3

2011-11-08 @ 21:29:57
URL: http://michellenilzon.blogg.se/
Postat av: danielle

Hej;)

Jag vet vem som har lady nu ;)

Min kompis Clara solander heter hon och bor i bollnäs;)

2011-11-08 @ 21:37:26
URL: http://elitryttarna.devote.se
Postat av: Anonym

Vart bor du?:D

2011-11-09 @ 10:50:45
Postat av: Mirjam

åh du är så himla duktig! Har du varit på ryttis och tävlat något? :) kram Mirjam

2011-11-09 @ 15:45:13
URL: http://mirjaams.blogg.se/
Postat av: elin!

Varför rider du så många av dina hästar på hackemore ? bara undrar =)



// www.teamre.devote.se

2011-11-09 @ 16:04:03
URL: http://teamre.devote.se
Postat av: nelly

den näst sista bilden på munsboro shadow, det är ju i målserum? kommer från v-vik och rider i målserum, hur många gånger haru tävlat där? :)

2011-11-09 @ 16:16:50
URL: http://nellylindstrom.blogg.se/
Postat av: Hilda

hej, jag har några bilder på dig och shadow från strömsholm, de är tyvärr bara 4 stycken men tänkte att du kanske ville ha dom? om du vill det kontaka mig :)



vart bor du?



där jag rider har vi tävlat mot djursholm i allsvenskan en del gånger och vi har vart hos dom och tävlat, men då har vi tävlat mot dom som rider i div 2.

2011-11-09 @ 17:17:02
Postat av: Alexandra

Fin blogg :)

2011-11-09 @ 17:57:26
URL: http://ryttarns.devote.se/
Postat av: elinjohansson

är prince en c-ponny? och hur mycket kostar han? :)

fin blogg!

kram! :) <3

2011-11-09 @ 20:31:57
Postat av: elinjohansson

är prince en c-ponny? och hur mycket kostar han? :)

fin blogg!

kram! :) <3

2011-11-09 @ 20:32:31
Postat av: Emmy

Den sista bilden har jag fotat så du vet. Var har du fått det ifrån? Jag har fler bilder om du vill ha dom kolla min blogg så hittar du dom nog :D

2011-11-09 @ 22:06:09
URL: http://hoppninsbloggen.blogg.se/
Postat av: j

Varför ska du inte vara med på sm i helgen ? :)

2011-11-10 @ 14:05:42
Postat av: mathildaanderssonn :)

hur mycket kostar prince ? :)

2011-11-11 @ 17:57:04
URL: http://mathildaanderssonn.blogg.se/
Postat av: Ida Woxlin

Hej!

Har du tävlat på Högbo Ridklubb nån gång? :) (min klubb)

Det ser nämligen ut så på bild 2, på munsboro Shadow.

Isåfall, vad tyckte du om tävlingen? :D

Hoppas på svar!

2011-11-17 @ 16:37:56
URL: http://idawoxliiin.blogg.se.
Postat av: Ida

Hur länge hade du bellman? :)

2011-12-13 @ 08:17:27
URL: http://druttssonpruttsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0