Svar del 2.

Kom precis in från stallet nu & alla hästar är ridna + stallet är klart!
Här kommer "frågestunds svaren del 2".


Postat av: Elle
Vad är det för ponny du rider på bilden?
Jag som jag inte hänger med i din samling! :)
Kram ♥

Svar: Roddys return, en c-ponny som jag ägde förut.
Kram



Postat av: Malin
Ska du ha med någon till globen asså kompis? ;)
Svar: Japp, Maja Nyman ska med!


Postat av: Anonym
hur kvala du in t globeN??
Svar: Först måste man vinna en msv.B eller msv.A för att kunna vara med i semifinalerna som består av 4 delkval. Sen får man räkna de 2 bästa resultaten av de kvalen. Jag vann det första & kom 2a i det andra, då var jag redan klar för Globen & behövde inte hoppa de andra.


Postat av: Lovisa
Stör du dig på att du får så mycket uppmärksamhet och frågor om nellie istället för om dig? ;)
Svar: Nej, självklart inte. För det första är det många av hennes läsare som läser min blogg, eftersom hon har Bellman & har länkat mig. Så det stör jag mig inte ett dugg på. Hon har ju värsta storbloggen, det är inte konstigt att det kommer frågor om henne :)


Postat av: Anonym
när fick du din första ponny?
har du vait på ridläger någon gång? vardå?jag ska åka på ridläger i sommar!
hur gammal är bellman?

Svar: När jag var 8.
Ja, när jag red på ridskola så var jag på ridläger där, Nynäshamnsridklubb. Vad roligt, hoppas du får det kul!
Bellman är född 1994, alltså 17!


Postat av: Hanna
hur många läsare har du per dag ?
har du någonsin INTE vunnit ?
hur fick du dina hästar ? beskriv helst så exakt som möjligt :D

Svar: Allt imellan 1000-2500, men är ju helt ny på det här ^^
Hahah, det är klart! Oftare än man vill!
Oj.. Det är så olika.. De jag har köpt har jag ju hittat på annons, Shadow har jag sett under flera år och velat ha & när hon blev till salu var det ingen tvekan! Roddy, Lady & Bellman red jag på prov/lånade innan vi köpte. Och de jag lånar/lånat/ridit till försäljning har jag fått erbjudande om.


Postat av: Sara
köpte du bara Törnblommesländan bara för att vinna sm eftersom du typ sålde henne efteråt ? :S
Svar: Jag köpte inte Törnblommesländan, där har du helt fel. För det första kan jag ju inte köpa henne "bara för att vinna SM" eftersom jag inte kan veta innan jag hoppar SM att jag ska vinna?
Nej utan jag red henne till försäljning åt samma familj som äger storhästen jag rider. Så jag har alltså aldrig ägt Törnblommesländan.


Postat av: Sandra
Kan inte du ha en bloggträff i globen? :)
Svar: Bloggen är så ny så.. Hmm nää, tror inte det är så många som skulle uppskatta det!


Postat av: Maria
ska du upp på storhäst helt eller är de an satsning på sidan av ponny?
Svar: Jag kommer att rida både ponny och storhäst i 1-2 år till! Är ju bara 14 trots allt, så vill passa på att utnyttja ponnytiden.


Postat av: Angelika
130 med b-ponny, det var inte dåligt!! Var det med Bellman? Har du ingen film?, skulle vara sjukt coolt att se ;D
Svar: Nej, det var med en ponny som heter Lady, som jag hade förut! Bellman har jag hoppat 125 med, men har tyvärr ingen film ifrån det! :/


Postat av: Julia
Skulle du kunna låna ut Prince så som du lånat ut Bellman?
Svar: Nej, han har varit utlånad & nu ska han säljas. Jag kan ju inte spara på alla, haha!


Postat av: johanna
haha din header..! x'D månen ligger väl ändå närmare än stjärnorna?!
Svar: Haha, ja det har du rätt i! Men det var inte jag som gjorde headern, men det fanns säkert en tanke bakom det! ^^


Postat av: Anonym
vad för iphone?
Svar: Svart iphone 4.


Postat av: Anonym
Brukar du läsa hennes blogg (kristina warg)?:)
Svar: Ja, ibland!


Postat av: Alma
Ska du vara med på Carl philips ponnyhoppning? eller vilken tävling i globen :)
Svar: Japp, det är Prins Carl Philips pris! :)


Postat av: jenifer
din häst (förra?) sländan var ju himla sjukt jävla fin. hur hög är hon?? :)
Svar: Hon är 130cm :)


Postat av: Maja
Äntligen har du skaffat blogg! Men nu till min fråga, Hammarstöms som har Törnblommesländan nu, köpte dem henne av er eller har hon varit hos några andra emellan?=)
Svar: Jag ägde henne aldrig, men Hammarströms köpte henne av familjen som jag red henne till försäljning åt! :)


Postat av: filipppaaa :)
Heej
Vilke hästar är det du har nu ??
Blir lite förvirrad av alla hästar ooh så :)

Svar: Hellu!
Hemma har jag Munsboro Shadow, Spirit of Dito, Prince & Malukki!


Postat av: Anonym
Är det samma törnblommeslädan som kristina warg red?
Svar: Jajamensan!
Här är de!

Postat av: Anna
Hur lång är du ? :p
Svar: Jag är 161 :)


Postat av: Elsa
Fin blogg:) Hur gammal är du och hur länge har du hållit på med hästar?
Svar: Jag är född 1997, 14 år. Jag har ridit sen jag var 3, fast fick min första ponny när jag var 8 :)


Postat av: Anonym
har du kvalat in till Globen? :) vilka e det mer som kvalat dit?
Svar: Japp, med Spirit! Vet att det är jag, Alexander Sandbring & Emelie Nielsen i kategori c, en plats kvar som avgörs i Borås.
D-ponny är det Isabelle Karlsson & Sissela Smith. Skulle väl tro att Filip Ågren kommer med också! Sen sista platsen är nog inte klar ännu.


Postat av: Olivia
Varför ska du sälja Prince? :)
Svar: För jag känner att jag inte har den tiden han behöver, då han alltid kommer i sista hand. Det blir svårt att välja tävlingar med 3 c-ponnyer. :)


Postat av:
Jag ska, visst får man ta med sig en kompis? Vem ska du ta med? Nellie? ;))
Svar: Jag kommer att ta med mig Maja Nyman. Nellie ska ju dit med ponnyakuten!


Postat av: Olivia
Hej Matilda!
Du är en stor idol för mig och jag älskar dina hästar!!
Vad krävs för att bli lika bra som du??(Sm-guld,Sm-silver m.m)
Jag kommer fortsätta följa din blogg VARJE DAG!!
PS.Bellman är världens finaste b-ponny!!
Kolla gärna min blogg (om du har tid)
Kram Olivia

Svar: Hej Olivia! Vad gullig du är!
Övning ger färdighet brukar man säga, tränatränaträna, man blir aldrig full-lärd!
Kramkram


Postat av:
hur högt är det högsta du hoppat med häst och med ponny? :D
Svar: B-ponny 130, c-ponny 135, storhäst 130 :)


Postat av: Fanny
Ska du vara med på både prins callefilles pris på uppvärmningsklassen på morgonen och den i finalen eller bara ena eller andra? :)
Svar: Jag ska vara med på fillefjonkans uppvärmningsklass & final ;) Hahahah!


Postat av:
när kommer del två av dina hästar som du haft? :)
Svar: Så fort jag orkar, hmm.. Kanske kan lägga ut om några redan ikväll eller imorrn!


/Matilda

Kommentarer
Postat av: Fanny

Callefjonkas :D

2011-11-02 @ 16:40:08
Postat av: Anonym

tror du att du vinner i globen?:D

2011-11-03 @ 09:56:57
Postat av: Lisa

Filip va ju mer säker än Sissela innan sista kvalet då han hade mer poäng än henne :). & Isabelle kommer inte starta globen då hon har sålt Donja :)

2011-11-09 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0