Okej... Hästar jag har haft/har del 1..

Okaay, kommer berätta lite om de hästarna jag har/har haft nu.. Blir lite kortfattat!

Azahar född 2000 (Assar)
Den allra första ponnyn vi köpte var en D-ponny, då var jag 8 år I think... Vi köpte honom för att jag, min syrra och min mamma skulle kunna rida. Då hade jag ridit på ridskola sen jag var 3 år. I vilket fall som helst så är han andalusier och nu är han utlånad till våra kompisar. Han är extreeeemt snygg och skitfin i dressyren, känslig, lätt för att flytta och samla sig. Suuuuupertrevlig ponny men ingen hoppponny, har väl tävlat typ 2 tävlingar LD lC typ, han har väl 2 placeringar.. FAAAAAST vi gav upp den idéen.. Nä inte hans grej helt enkelt!
Men snällast och snyggast, helt klart!




Mirage född 1997
Min syster var väl aldrig speciellt intresserad, men hon var med ibland, tills hon tröttnade..
När hon tröttnade så tyckte mamma och pappa det var dags för mig att få en egen ponny så jag och mamma kunde rida ut + att jag skulle utvecklas mer då. (På den här tiden hade vi våra hästar inackorderade och hade inte egen gård). I vilket fall som helst så när jag kom till stallet den kvällen med mamma och pappa så hade de överraskat mig, i stallet stod Mirage. Jag var 8 år.. Hon var c-ponny.. Jag var för liten.. Det blev lite pannkaka..
Jag flög väl av på varenda hoppträning och hon tvärnitade HELA tiden.. Hm..
Men vi lånade ut henne under en tid och nu är hon såld, från en lång tid tillbaks, till samma familj som lånar Assar.
Men förövrigt så är hon en fin & envis ponny.. Mycket envis..



Murgårdens Amber född 1998
Amber, riktigt sockersöt liten b-ponny welsh! Han var en PERFEKT första ponny! Jag lärde mig verkligen jättejättemycket på honom när jag var liten. Vi bestämde oss för att Mirage var för stor och jag behövde någon mindre, lite enklare! Han var välriden och fin på backen, busig och duktig på hoppbanan LD-LB sen tog det stopp.
Han var väldigt tittig av sig, men det gick bra i de lägre klasserna, det var där jag befann mig först.
Han lärde mig verkligen mycket då och vi fick placeringar och så. Sen när Bellman kom in i bilden & vi kämpade oss igenom det dåliga och det började gå bra.. Då var inte Amber tillräcklig, jag ville upp i klasserna!
Amber såldes sen till en tjej i Hudiksvall som dressyrponny, och sen hamnade han... tyvärr på ridskola efter det.





Del 2 kommer så fort som möjligt, hoppas ni blir nöjda!


/Matilda

Kommentarer
Postat av: julia

amber står på min ridskola, eller aa min klubb haha. han verkar ha det bra iaf dock får han gå med väääldigt FÖR långa ryttare ibland..

2011-10-26 @ 08:28:47
URL: http://teamgv.blogg.se/
Postat av: emelie stenström

Roligt att du börjat blogga sparris! :D Kan du inte skriva vilka tävlingar du har planerade kvar i år?, eller ja globen vet jagju såklart!(hihihi med min favvvvvoponnnni<3)Men om du har några tävlingar innan globen? puss på dig gullrumpa :*

2011-10-26 @ 09:41:36
URL: http://meemeeliee.blogg.se/
Postat av: nicole

Amber har det bra,det var det bästa för honom...Han skulle aldrig klara av att var tävlingsponny. Han går bara 2 lektioner per dag :)



Jag hoppas att inte du elr din familj är sur på oss bara för att vi sålde honom dit.



Btw; Han har en jätte bra fodervärd iaf!

2011-10-26 @ 18:42:16
URL: http://tvaponniiryttare.blogg.se/
Postat av: Elvira

Fina hästar! :)

2011-10-26 @ 18:49:37
URL: http://elviraklara.blogg.se/
Postat av: caroline

Hej :)

Gud vad synd att amber blev såld till ridskola. Om jag nån gång säljer min ponny vidare så vill jag vara med och bestämma om nästa ägare ska sälja iväg honom i sin tur.. skulle aldrig gå med på att min älskling hamnade på ridskola.. :/

kram

2011-10-26 @ 20:35:52
Postat av: nellysegerqvist

Hej!

Söta ponnys du har haft!<3<3

Du kan väl göra lite videobloggar och filma när du rider:)

Blir lite roligare då tycker jag!<3:D

Kram!<3

2011-10-26 @ 20:48:58
URL: http://nellysegerqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg och söööta hästar <3

2011-10-26 @ 20:49:55
Postat av: Anonym

inget fel med att ha hästen på ridskola, men ok (:

2011-10-26 @ 22:19:05
Postat av: caroline

fina bilder du har tagit på bambeer saknar honom stort :) <33333

2011-10-27 @ 07:56:57
Postat av: Louise

åh tycker inte en endaste häst skulle behöva gå på ridskola! Men alla ridskolehästar är sanna hjältar, tänk vad dom gör för alla barnen!!

2011-10-27 @ 08:23:22
URL: http://hifh.blogg.se/
Postat av: Louise

såg nu i kommentarfältet att han bara går två lektioner per dag, och det klarar dom ju av. Finns ju ridkolor som kör med hästarna som maskiner då är det riktigt synd om dem!

2011-10-27 @ 08:24:17
URL: http://hifh.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Det finns tävlingshästar som körs som maskiner också ;)

2011-10-27 @ 08:38:22
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Esther

Hur många hästar har ni?? :D

2011-10-27 @ 16:46:57
URL: http://Http://Estherjarvling.blogg.se
Postat av: nicole

Aa, och så går han oftast bara dom lättaste lektionerna för det var villkoret om dom skulle köpa honom :).

Han står på den ridskolan som jag rider på så jag träffar honom flera gånger i veckan :)

2011-10-28 @ 09:43:43
URL: http://tvaponnii....
Postat av: Joanna

Hej! Ville bara säga att Amber, han har det bra! :-) Han blir behandlad som en prins och han trivs, är i princip alltid glad :) Han går inte många lektioner och tycker om att bli ompysslad av dem små, i början var han lite agressiv, tror det var för att han inte var van vid sådan rörig miljö och att det inte var lika tyst som nicole där det inte låter och inte är så mycket spring och så! Han går lätta lektioner, och har mig som fodervärd, och som fortsätter låta honom komma ut och tävla lite lätta klasser i både hoppning och dressyr. Han håller inte för att vara tävlingsponny längre :/ så det här blev nog perfekt för honom :)

2011-10-28 @ 16:32:22
URL: http://forsliing.blogg.se/
Postat av: Anonym

förlåt, men fattar verkligen inte hur du kan bolla runt mellan olika hästar bara för att de inte funkar på tävlingsbanan.. då har man inga känslor för djur! De är levande varelser inga tävlingsmaskiner som man ska sitta upp och ponnyskänkla på. Helt sjukt, varför kör du inte motorcross isället!? Bara taskigt mot hästarna att köpa dom och sen sälja dem igen. Hur skulle du känna för att åka omkring hela tiden för att du inte klarade att hoppa en viss höjd? Visst, du tävlar på höga klasser, men vad spelar det för roll? Det är fortfarande inte schysst att byta ponny hela tiden, tycker jag! Bara min åsikt.

2011-10-29 @ 23:12:38
Postat av: Linda Andersson

Hejsan. Det var jag som hade Amber ifrån då han var 2 och red in honom och skolade honom. Härligt att höra att du tyckte han var välriden. Tyvärr så växte jag ur honom lagtomt tills han var "tävlingsklar". Jag var 14 år då, och nu 24 :-) Länge sedan nu! Jag försökte "köpa tillbaka" honom men då skulle dom inte sälja honom. Och sen när dom skulle sälja honom så berättade dom att ridskolan hade "första tjing". Väldigt dåligt och jag var väldigt besviken. Väldigt tråkigt att han skulle hamna på ridskola men :/ Gillar inte riktigt att min gamla ponny skulle hamna på riskola.. Med massa olika ryttare. Han har dock haft tur som haft en jättegullig och duktig tjej vid namn johanna som "haft" honom där. Dock har ju hon växt ur honom nu.. Nä, tyckte det var så sjukt synd att Amber inte fick "komma hem" igen.. (jag känner även uppfödaren å har god kontakt med dom).. Mvh Linda

2012-08-07 @ 12:56:28
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0