Träning = super & svar på lite frågor..

Kom precis hem från träningen, Shadow hoppade jättefint & var väldigt lugn med tanke på att hon inte sett ett hinder sen Södertälje. Lite dampig i början, men vi avslutade med en lugn, fin 120 runda.



Malukki var lite rädd för småhinderna i början.. Bommar på marken är äckligt & borde förbjudas, tycker Malukki.
Avslutade ändå med en 135-140 bana med 3-kombination & det gick super
bra. Hade aldrig hoppat 140 innan, så det var rekordet & nu siktar vi mot junior SM nästa år, för det här kändes riktigtriktigt bra! Malukki tycker det är plättlätt, höhöh! Känns bra inför tävlingen i helgen & måste bara säga att min tränare Malin är bäst.
Kvalar jag 130 på fredag så startar jag den & jag är start 47 & Malin 48... spännande...! Hoppas jag inte gör något allt för tokigt, då får jag smisk :<


Fått så många liknande frågor, så jag skriver de här, istället för att skriva enskilt till alla..

elinjohansson  ([email protected]) om Hästar jag haft/har del 3.:
är prince en c-ponny? och hur mycket kostar han? :)
fin blogg!
kram! :) <3

Svar: Ja, Prince är en c-ponny, 140cm hög. Vi har sänkt priset till 68.000.
Tack, kramkram.

nelly om Hästar jag haft/har del 3.:
den näst sista bilden på munsboro shadow, det är ju i målserum? kommer från v-vik och rider i målserum, hur många gånger haru tävlat där? :)

Svar: Jajamensan, det är v-vik. Tävlat där kanske.. 5 gånger. 3 ute & 2 inne tror jag.. :)

elin! ([email protected]) om Hästar jag haft/har del 3.:
Varför rider du så många av dina hästar på hackemore ? bara undrar =)
Svar: Jag red bara med det på Bellman, hela tiden när jag hoppade, han kan man inte ha bett på, han gillar det verkligen inte i hoppningen.
Shadow hade jag
det på som en nödlösning, hon var skarpt betslad när vi köpte henne & det funkade till en början.. Sen blev hon för känslig & tyckte det var obehagligt. Böt till hackamore medan jag tränade på tränsbett & nu går hon på tränsbett & gjort sen Strömsholm lag-SM.
Prince red jag med det på första tiden, han är också het & känslig.. Nu går han också på tränsbett efter mycket träning.
Jag tycker att det funkar bra på en del heta hästar, då man slipper sitta & dra dem i munnen.. Då blir bara bettobehaget värre & värre.. Funkar på vissa, vissa inte. Målet är ändå alltid att kunna rida på vanligt tränsbett & det funkar nu på alla förutom Bellman.. Ingen idé att krångla, han är bäst som han är.

Mirjam om Hästar jag haft/har del 3.:
åh du är så himla duktig! Har du varit på ryttis och tävlat något? :) kram Mirjam
Svar: Hahah tack! Jaa, jag har varit där på inomhustävlingarna i Januari.. Alldeles för många gånger.. Varje gång säger vi "ALDRRRRIIIIIIIIG mer".. Men sen blir man sugen på att starta... & vips så åker man till det virriga stället där banbyggaren är i vägen minst 1 gång VARJE start... SUCK. Kallt & jävligt är det jämnt också.. Däremot skulle jag vilja åka dit & hoppa på gräsbanan, har jag aldrig gjort.

Anonym om Hästar jag haft/har del 3.:
Vart bor du?:D
Svar: Utanför Nynäshamn, 30 minuter från Globen :)

Anonym om Svar del 2.:
tror du att du vinner i globen?:D
Svar: Tror, nja... Har en stor chans, JA... Spirit har vunnit det förut (8 år sen typ) haha & jag ska göra mitt bästa, gasN i botten!
/Matilda

Kommentarer
Postat av: theea - http://theeaottosson.blogg.se

Super fiin blogg ! :'D

Frågestund på bloggen om du vill kolla ?



http://theeaottosson.blogg.se/2011/november/fragestund.html#comment

2011-11-09 @ 21:41:27
URL: http://theeaottosson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har inte skrivit om sländan bland dina hästar som du har haft? Eller det kanske kommer mer?

2011-11-09 @ 22:13:58
Postat av: Anonym

varför ska du inte hoppa shadow i globen? e inte den bättre än sprit?:D

2011-11-10 @ 10:22:55
Postat av: Linnea

Vad får man med till Prince? lite känslig fråga kanske, du behöver inte svara men hade vart lite kul (=



Kram

2011-11-11 @ 13:29:25
Postat av: Mirjam

håller med dig till 10000 om våra OORGANISERADE SKITTÄVLINGAR och då ställer ändå alla vi ungdommar upp till 100% iår har vi ny tävlinsledare iaf så hoppas det blir bättre ;)

tycker du ska komma och tävla på gräset då :)))))) men det blir ju först i juni tror jag!

2011-11-11 @ 22:27:04
URL: http://mirjaams.blogg.se/
Postat av: Joy

Vad är det fär häst och vad har hänt med den?

http://www.youtube.com/watch?v=OGhphTsAW-I&feature=related

2011-11-14 @ 20:44:35
URL: http://joyfylking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0